onsdag den 12. juni 2013

Skønne syrener

Der har været stille på bloggen det sidste lange stykke tid. 
Tiden og overskuddet har ikke været der, men nu er lockout overstået, eksamerne begynder så småt at være overstået og sommerferien nærmer sig, mon ikke der vil blive kortere mellem indlæggene.

Jeg elsker jo min have, især her i forsommeren, og især mine mange syrener. 

Lige her på falderebet nåede jeg i går at plukke en stor portion og lave om til den skønneste syrensaft som nu står og trækker i køleskabet.

Som lovet på Instagram så kommer her en lille opskrift.

5 økologiske citroner
2 breve citronsyre (el vinsyre)
40 syrenhoveder
2kg sukker
3 l vand

Man laver det som hyldeblomstsaft, alle ingredienser ned i en skål/gryde og hælder så kogende vand over det hele, dækker til og sætter i køleskab ca 3 dage. Atamon tilsættes hvis det skal have længere holdbarhed. 

Håber i kan bruge opskriften.




4 kommentarer:

  1. Det lyder jo helt fortryllende med syren saft... Det skal da prøves...og det lyder jo ganske nemt!
    Tak for inspiration og opskrift
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  2. Ej, hvor spændende! Det har jeg ikke hørt om før :)
    kh Pia

    SvarSlet
  3. Ih det vidste jeg slet ikke at man kunne med syrener, men hvorfor ikke :-) god weekend!

    SvarSlet